ChatGPT’nin ilk gazetecilik deneyimi başarısız oldu
ChatGPT şu an test aşamasında olmasına rağmen yetenekleri ile tüm dikkatleri üzerine çekmeyi başarmıştır. Hatta ChatGPT’nin Google’ın yerini alacağı söyleniyor.
ChatGPT, Ocak ayında 100 milyon kullanıcı eşiğini aştı. Chatbot, günde yaklaşık 13 milyon bireysel kullanıcı tarafından ziyaret ediliyor.
Medya şirketleri ChatGPT’yi kullanmaya başladı
Dünyanın ünlü medya şirketleri, haber üretiminde yapay zeka botu ChatGPT’yi kullanmaya başladı.
Ocak ayında BuzzFeed, içeriğini iyileştirmek için yapay zekayı kullanmayı planladığını duyurdu. Ancak şirket için işler pek iyi gitmiyor.
ChatGPT’ye yönelik haber eleştirisi
ABD merkezli medya, eğlence ve haber sitesi BuzzFeed, geçen ayın başından bu yana Stockholm, Prag ve Osaka gibi yerleri kapsayan “Buzzy the Robot” adı altında 40’tan fazla seyahat rehberi yayınladı.
Ancak insan yaratıcılığını geliştirebildiği iddia edilen robotun, insan rakiplerine göre çok daha tembel ve berbat olduğu ortaya çıktı.
Times’ın haberine göre; Hızla yazılan gezi yazılarının neredeyse beşte biri birebir giriş cümlesiyle başlar.
Ayrıca, botun yayınladığı hemen hemen her makale “gizli mücevher” veya buna benzer bir şey içerir.
Diğer taraftan; Bild, Politico ve Die Welt’i bünyesinde bulunduran Alman Axel Springer, gelişen teknoloji ile birlikte bazı alanlarda insan çalışana ihtiyaç kalmadığını ve işten çıkarmalar yapacağını duyurdu.
Alman medya grubu Axel Springer’in CEO’su Mathias Doepfner, ChatGPT gibi yapay zeka sistemleri nedeniyle gazetecilerin işsiz kalma riskiyle karşı karşıya olduğunu söyledi.
Doepfner, yalnızca orijinal içerik üretebilen yayıncıların hayatta kalacağını söylüyor.