Teknoloji

Otomobil Şirketlerinin Verilerimizi Sattığı Ortaya Çıktı: Seks Hayatınızı Takip Eden Birisi Bile Var!

Aynı zamanda popüler internet tarayıcısı Firefox’un da geliştiricisi olup, geçmişte kişisel bilgilerin güvenli internet kullanımı yoluyla nasıl işlendiği konusunda birçok araştırma yapmış, uyarı kılavuzları hazırlamıştır. Mozilla Vakfı Bu kez dünyanın en tanınmış otomobil markalarını kapsayan çarpıcı bir araştırma gerçekleştirdi. Şirketlerin kullanıcı bilgilerini nasıl işlediğini inceleyen araştırma grubu, tahmin bile edemezsin sonuçlar elde etti. Mozilla, otomobil şirketlerinin kullanıcı bilgilerini neredeyse her açıdan “sattığını” buldu.

Mozilla’nın araştırmasında Renault, Toyota, Tesla, Nissan, Kia, Volkswagen, Ford, Mercedes-Benz ve Hyundai gibi dünyaca ünlü otomobil üreticileri yer aldı. 25 şirket dahil edildi. Mozilla araştırmacıları, bu şirketlerin kullanıcı verilerini nasıl toplayıp dağıttığını tüm ayrıntılarıyla araştırdı. Araştırmaya göre şirketler yüzde 84 Kullanıcı bilgilerini üçüncü şahıslarla paylaşıyordu. Şirketlerin yüzde 76’sı müşterilerden kullanıcı verilerini satmak için izin istiyor. yüzde 56Hükümet ve kolluk kuvvetleriyle bilgi paylaşıyordu.

Otomobil şirketleri hangi bilgileri paylaşıyor?

Mozilla’nın yaptığı araştırmaya göre otomobil şirketleri Aklınıza gelebilecek her türlü bilgi Paylaşabilirler. İsim, adres, e-posta ve telefon numarası gibi bilgilerin paylaşılmasına zaten alışkınız. Ancak şirketler bunların ötesine geçiyor. Öyle ki sürücünün ırkı, genetik bilgisi ve hatta göçmenlik durumuGibi daha da özel bilgiler üçüncü şahıslarla paylaşılabilir.

Peki bir otomobil şirketi bu kadar veriyi nasıl topluyor?

Mozilla’ya göre araç sahiplerinin verileri doğrudan otomobiller aracılığıyla toplanıyor. Onlarca yıldır otomobillerde sistemleri kaydedebilen bilgisayarların bulunduğunu belirten Mozilla, modern otomobillerin internete bile bağlanabildiğini söyledi. sensörler , verilerin sesli asistanlar ve telefon bağlantıları aracılığıyla toplandığını iddia ediyor. Mozilla’nın aslında demek istediği şu: Bugün akıllı telefonlarınız ve arabalarınız aslında sizi takip ediyor ve bilgilerinizi topluyor.

Tesla diğer 24 şirketten daha kötü durumda!

Mozilla otomobil endüstrisini araştırıyor 5 kategori yarattı. Tesla, “veri kullanımı”, “veri kontrolü”, “sürüş kayıtları”, “güvenlik” ve “yapay zeka” kategorilerinin tümünde yetersiz kalan tek şirket oldu. Diğer 24 üreticinin çoğunluğu ise yapay zeka dışındaki dört kategoride yer alıyor. yetersiz kaldı . Yine de; Mozilla ile karşılaştırıldığında en kötü ikinci şirket ise Nissan oldu. Mozilla ve Nissan ile karşılaştırıldığında seks hayatın” Hatta şöyle devam ediyor. Kia’da da benzer bir durum mevcut….

Markaların Mozilla’ya göre durumu:

Marka Veri kullanımı Veri kontrolü Sürüş kayıtları Güvenlik Yapay zeka
Renault Yetersiz Yetersiz
Dacia Yetersiz Yetersiz
BMW Yetersiz Yetersiz Yetersiz
Subaru Yetersiz Yetersiz Yetersiz
fiat Yetersiz Yetersiz Yetersiz
jip Yetersiz Yetersiz Yetersiz
Chrysler Yetersiz Yetersiz Yetersiz
atlatmak Yetersiz Yetersiz Yetersiz
volkswagen Yetersiz Yetersiz Yetersiz Yetersiz
toyota Yetersiz Yetersiz Yetersiz Yetersiz
Lexus Yetersiz Yetersiz Yetersiz Yetersiz
geçit Yetersiz Yetersiz Yetersiz Yetersiz
Lincoln’ün Yetersiz Yetersiz Yetersiz Yetersiz
Audi Yetersiz Yetersiz Yetersiz Yetersiz
Mercedes-Benz Yetersiz Yetersiz Yetersiz Yetersiz
honda Yetersiz Yetersiz Yetersiz Yetersiz
Acura Yetersiz Yetersiz Yetersiz Yetersiz
Kia Yetersiz Yetersiz Yetersiz Yetersiz
Chevrolet Yetersiz Yetersiz Yetersiz Yetersiz
buick Yetersiz Yetersiz Yetersiz Yetersiz
GMC Yetersiz Yetersiz Yetersiz Yetersiz
Cadillac Yetersiz Yetersiz Yetersiz Yetersiz
Hyundai Yetersiz Yetersiz Yetersiz Yetersiz
Nissan Yetersiz Yetersiz Yetersiz Yetersiz
Tesla’nın Yetersiz Yetersiz Yetersiz Yetersiz Yetersiz

Otomobil şirketleri ruh sağlığı uygulamalarıyla seks oyuncağı şirketlerinden bile daha kötü durumda…

Mozilla’nın yaptığı araştırmada dikkat çeken bir detay var. Kuruluşa göre zayıf veri gizliliğiyle ünlü ruh sağlığı uygulamaları Yüzde 37’si incelenen otomobil şirketlerine göre daha güvenli. Ayrıca otomobil şirketleri güvenlik bilgilerini paylaşma konusunda daha da isteksiz. Mozilla araştırmacılarına göre flört uygulamaları ve Seks oyuncakları üreten şirketlerGüvenlik bilgileri açısından otomobil firmalarına göre çok daha iyi bir noktadalar.

Bütün bunlar tamam. Peki kendimizi nasıl koruruz?

Mozilla tarafından yapılan açıklamalarda kullanıcıların neler yapabileceğine de değinildi. Açıklama için özür dileriz, ancak şunları yapabilirsiniz: pek bir şey yok . Sonuçta bu alanda bu kadar iyi olan bir marka yok. Ancak Mozilla binlerce kelimeden oluşan bir şirkettir. gizlilik politikalarını okuyabilecekler.Bu sayede kendilerini nasıl koruyacakları konusunda çözümler üretebileceklerini söylüyor…

Not: Bu makalenin Mozilla’nın araştırmasını yansıttığını unutmayın. Yarın başka bir ekibin yapacağı başka bir çalışma ise farklı sonuçlar ortaya çıkarabilir.

avcilar-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu